Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Aspecte metodice ale predării-învătării capitolului “curentul electric staţionar” (ghid)1 |
Autori: Georgel Arhire1, Valentina Fediuc2, Magdalena Postolache2, Tudor-Ciprian Alexandrescu 3 |
Afiliere: 1Liceul ind. “Tehnoton”, 2Grupul Şc.Industrial “Victoria”, 3Liceul Garabet Ibrăileanu, clasa a IX-a, 6600 Iaşi. |
Abstract: Studiul capitolului “Electrocinetica”, prevăzut în Curiculum pentru clasa a X-a, presupune realizarea unui număr mare de experimente, atractive pentru elevi, care au un accentuat caracter formativ, asigurând activităţi complexe de învăţare: teoretice, practice şi de comunicare. Experimentele propuse cu dispozitive concepute şi realizate cu mijloace proprii, pot fi realizate atât demonstrative cât şi ca lucrări frontale de laborator pentru toţi elevii (lucrări euristice şi lucrări de verificare). Fiecare dispozitiv, cu accesoriile necesare este însoţit de o fişă de sarcini necesară pentru îndrumarea elevilor în fiecare etapă a lucrării, ca o completare la conţinuturile manualului de fizică, precum şi de o fişă de autoevaluare/evaluare a cunoştinţelor/deprinderilor dobândite. Fişa de lucru propusă menţionează: tema lucrării, dispozitivele, aparatele şi materialele puse la dispoziţie, schemele montajelor experimentale, recomandări pentru respectarea normelor de protecţia muncii, modul de lucru, tabele cu date experimentale, relaţii de calcul, interpretarea rezultatelor, concluzii. |
Download link:
|
|
|