Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Aspecte metodice privind abordarea integrată a experimentelor didactice la disciplina Ştiinţe
Autori: Cristina-Carmen Brînză
Afiliere:

Liceul Teoretic „Al. I. Cuza” Iaşi, str. I. Creangă nr. 37, Iaşi

Abstract:

Din perspectivă didactică, predarea integrată presupune asocierea diferitelor obiecte de studiu din acelaşi domeniu sau din domenii diferite în una şi aceeaşi planificare a învăţării. La nivelul curriculumului, integrarea înseamnă stabilirea de relaţii între cunoştinţele de asimilat, competenţele ce urmează a fi formate, precum şi atitudinile şi valorile ce aparţin unor discipline şcolare distincte. Integrarea curriculumului presupune formarea la elevi a capacităţii de a identifica legăturile care există nu numai între cunoştinţele abordate într-un singur domeniu de studiu dar şi cunoştinţele din celelalte domenii de studiu, precum şi din lumea din afara şcolii. 

În cadrul orelor de Ştiinţe, la realizarea experimentelor didactice trebuie ca profesorul să ţină seama de o serie de aspecte specifice celor trei discipline: fizica, chimia şi biologia. În prezentul articol se prezintă o comparaţie între modul în care se abordează desenul didactic la biologie comparativ cu fizica şi chimia, precum şi modul în care se structurează referatul unei lucrări de laborator la fiecare dintre cele trei discipline. De asemenea, se prezintă şi structura referatului unei lucrări de laborator pentru o lecţie la disciplina Ştiinţe precum şi o serie de aspecte metodice.

Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi