Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Aspecte privind abordarea interdisciplinara a lectiei ”Instrumente optice” in invatamantul preuniversitar |
Autori: Cristina Carmen Brinza |
Afiliere: Liceul Teoretic, Al.I.Cuza, Iasi, Romania |
Abstract: Interdisciplinaritatea desemnează contactul cooperativ, nu dominator, între două discipline din aceeaşi arie curriculară (fizica şi biologia) sau din arii curriculare diferite (fizica şi informatica sau fizica şi muzica sau chiar literatura). O astfel de cooperare generează de multe ori probleme cu soluţii deosebite ce pot fi abordate în cadrul lecţiei. Interdisciplinaritatea este o modalitate de abordare a lecţiei în care elevii sunt puşi în situaţii de învăţare în care se stabilesc relaţii cu alte discipline şcolare. Din acest punct de vedere la clasa a IX-a în cadrul capitolului de optică lecţiile pot fi abordate interdisciplinar, îmbinând cunoştinţele de fizică cu cele de biologie, astronomie sau informatică. În articol este prezentată o lecţie referitoare la instrumentele optice, care poate avea ca parte practică, experimentală, utilizarea microscopului şcolar la observarea şi analizarea celulelor şi ţesuturilor vegetale. Se formează astfel deprinderea de a lucra cu aparatura de laborator, dar şi capacitatea de a observa şi analiza. 1. O. Călţun, Didactica fizicii, Ed. Univ. Al.I.Cuza, Iaşi 2002 2. P. Dodoc, Teoria şi construcţia aparatelor optice, vol II, Ed. Tehnică, Buc., 1989 3. A. Ardelean, Gh. Mohan, Experimentul biologic, Ed. V.B.V.,Buc.2008. |
Download link:
|
|
|