Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: ―Autoinducţia” în limitele unei abordări tradiţionale |
Autori: Aurica Mândreci1, Ovidiu Călţun1,Ioana Călţun2 |
Afiliere: 1Universitatea ―Al. I. Cuza, Facultatea de Fizică, Blvd. Copou nr. 11, 6600 Iaşi
2Grupul Şcolar Industrial ― Victoria‖, 6600 Iaşi, Judeţul Iaşi |
Abstract: În lecţiile de transfer de noi conţinuturi, când accentul cade pe un fenomen fizic nou, profesorii abordează doua strategii diametral opuse.
În primul caz fenomenul este definit, apoi legile cantitative sunt deduse logico - matematic pornind de la un principiu sau de la o lege generală. În final existenţa fenomenului este argumentată prin câteva experimente particulare.
În al doilea caz profesorul abordează o strategie didactică care are punct de plecare experimentul integrat lecţiei. În experimentul frontal al profesorului sau în experimentul elevului (ca activitate de grup) poate fi pusă în evidenţă existenţa fenomenului şi pot fi deduse legile calitative sau cantitative ale acestuia. În final pot fi evidenţiate cazuri particulare. Marea majoritate a profesorilor procedează astfel.
Articolul propune o strategiei didactică de abordare în acord cu primul caz, conţinuturile legate de fenomenul de autoinducţie fiind introduse în conexiune cu cele cunoscute deja din unitatea didactică ―Inducţia electromagnetică‖. |
Download link:
|
|
|