Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Ce cred profesorii despre evaluarea performanţelor elevilor |
Autori: Camelia Zaraza Ciubotariu1, Cornelia Moscaliuc2, Ioana Călţun3, Ovidiu Florin Călţun4 |
Afiliere: 1Şcoala cu clase I-VIII „Dimitrie Păcurariu” Şcheia, Judeţul Suceava
2Liceul „Emil Racoviţă”, Str. Cazarmelor, Galaţi
3Liceul „Vasile Alecsandri”,Str. C. Negri nr. 49 Iaşi
4Universitatea „Al. I. Cuza”, Facultatea de Fizică, Bulevardul Carol I nr. 11, 700506 Iaşi |
Abstract: O anchetă recentă întreprinsă în Franţa printre profesorii de liceu a demonstrat [1] că evaluarea este considerată foarte importantă pentru procesul instructiv – educativ. Diagnosticarea nivelelor de competenţe demonstrate în clasă de către elevi este foarte importantă pentru profesorii care au nevoie de feedback referitor la demersul lor instructiv. Validarea strategiilor utilizate
este un prim pas pentru construirea unui portofoliu de bune practici în activitatea la catedră. Evaluarea este privită de elevi, părinţi şi administratori mai mult din abordarea sumativă. Rezultatele evaluării sunt utilizate de aceştia din urmă ca indicator al clasificării performanţei şi de prefigurare a direcţiei de formare profesională. Accentul ar trebui să cadă pe evaluarea formativă cu rol de diagnostic şi remediere a învăţării
|
Download link:
|
|
|