Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Conceptul de curent electric |
Autori: Mihaela Nataşa Ursulean1, V. Ursulean1, Ioana Călţun2, Liliana Ciascai3 |
Afiliere: 1Şcoala cu clase I – VII, Brodina, Judeţul Suceava
2Liceul ”Vasile Alecsandri, Iaşi, Judeţul Iaşi
3Universitatea Babeş Bolyai, Cluj Napoca, Judeţul Cluj |
Abstract: Elevii au, în legătură cu conceptele abordate în învăţarea fizicii, un anumit număr de modele explicative dobândite de fiecare dintre ei pornind din realitatea imediată sau însuşite din mediul social în care trăiesc.. Aceste modele diferă de cele ale fizicianului. În literature de didactică aceste modele au diverse denumiri. Frecvent ele sunt denumite "reprezentări", "pre-reprezentări", "precunoştinţe" [1], "concepţii" [2,3]. Dac ă modelele explicative sunt numai rezultatul experienţei de viaţă (din afara şcolii), ele sunt numite "cunoştinţe spontane" sau "idei" [4,5], mai precis "idei intuitive" [6], "cunoştinţe empirice" [7,8,9]. Cunoştinţele pe care elevii le posedă cu referire la un anumit concept, înainte de predarea-învăţarea lui, sunt numite "cunoştinţe iniţiale" sau "prealabile" [10] |
Download link:
|
|
|