Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Examenul de bacalaureat la fizică. Perspective |
Autori: Mihai Keller1, Mihaela Ţura2, Ovidiu Florin Călţun3 |
Afiliere: 1Liceul “Garabet Ibrăileanu“, Iaşi,
2Inspectoratul Şcolar al Judeţului Iaşi
3Universitatea „Al. I. Cuza”, Facultatea de Fizică, Iaşi |
Abstract: Pe parcursul ultimelor ani fizica a pierdut constant din statutul de disciplină de examen. Disciplină „la alegere” prin filiera teoretică, profilul real, specializările matematică-informatică şi ştiinţe ale naturii (proba E) şi, eventual, în cadrul probei F (la alte filiere / profiluri / specializări), suferă din cauza lipsei de încredere din partea candidaţilor la examenul de bacalaureat. Degradarea statutului fizicii poate avea (şi are) cauze multiple, din care multe se pot considera „obiective”, având în vedere contextul defavorabil ştiinţelor şi tendinţele observabile atât pe plan naţional, cât şi pe plan mondial [1]. Revigorarea didacticii ştiinţelor – în general – şi al fizicii – în particular – poate părea utopic în acest moment, atât timp cât nu se vor face eforturi concertate de câtre toţi cei implicaţi în aceste domenii. |
Download link:
|
|
|