Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Instrumente de elearning în predarea fizicii
Autori: Cezarina Moroşanu
Afiliere: Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu”, Bd. Traian Nr.165, PiatraNeamţ
Abstract: Elearning reprezintă interacţiunea dintre procesul de predare/învăţare şi tehnologiile informaţionale ICT (Information and Comunication Technology) , acoperind un spectru larg de activităţi, de la învăţământul asistat de calculator până la învăţământul desfăşurat în întregime în manieră online. Dezvoltarea învăţământului virtual a cunoscut mai multe etape: învăţământul la distanţă, învăţământul asistat de calculator, învăţământul pe Internet şi predarea pe Internet. Actualmente, termenul elearning înlocuieşte practic toţi termenii care desemnau o nouă manieră de integrare a mijloacelor ICT în procesul de instruire. Profesorul de fizică poate utiliza tehnologiile informaţionale în toate etapele activităţii de instruire: transmiterea noilor cunoştinţe, fixare, sistematizare, evaluare. În activitatea de predare, pot fi utilizate aplicaţiile care simulează diferite fenomene fizice şi care au un impact deosebit asupra elevilor şi care au fost puse la dispoziţie, cu generozitate, pe Internet, de către cei care le-au conceput. În activitatea de fixare a cunoştinţelor – mai ales teoretice , dar şi în cea de evaluare, putem utiliza teste pe care profesorul le concepe înainte de lecţia propriuzisă. În acest sens, avem la dispoziţie un număr mare de aplicaţii.
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi