Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Modalităţi de stimulare a interesului elevilor pentru studiul fizicii |
Autori: Bojoga Cristinela1, Ovidiu Călţun2 |
Afiliere: 1Liceul „Radu Cernătescu” Iaşi
2Facultatea de Fizică, Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi |
Abstract: Raţiunea de a fi a şcolii este copilul, formarea sa pentru viaţă. În centrul acţiunii profesorului în şcoală se găseşte elevul. Pentru ca actul educativ să fie eficient şi în acelaşi timp plăcut, atractiv pentru copil, relaţia de „inegalitate” generată de faptul că profesorul, adultul, este „superior” copilului trebuie depăşită. Cum spune Kierkegaard: „Procesul de învăţământ începe când tu,
profesor, înveţi de la elev, când tu, situându-te în locul lui, înţelegi ceea ce a înţeles el în felul in care a înţeles.” Educaţia nu se poate confunda cu formarea. Aceasta consistă doar în învăţarea unor cunoştinţe sau comportamente morale. Învăţarea este legata de a avea, iar educaţia de a fi. Educaţia este procesul de formare integrală a fiinţei umane. Învăţământul este procesul de transmitere a cunoştinţelor. |
Download link:
|
|
|