Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Modele atomice – aspecte metodice ale predării la nivelul clasei a VII a |
Autori: Cornelia Moscaliuc1, Ovidiu Florin Călţun2 |
Afiliere: 1Liceul Teoretic „Emil Racoviţă”, str.Regiment 11 Siret nr. 12-14, Galaţi,
2Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 6600 Iaşi |
Abstract: Evoluţia ştiinţei şi tehnicii implică pătrunderea din ce în ce mai adânc în esenţa fenomenelor naturii. Aceste fenomene se prezintă simţurilor noastre sub forme extreme de variate, rezultând la rândul lor din interacţiunea unui număr mare de factori. O parte dintre aceşti factori au un rol deosebit în fenomenele pe care le avem sub observaţie, în timp ce alţii sunt auxiliari şi lipsiţi de importanţă. Aceştia din urmă umbresc fenomenele în cauză – de aceea trebuie, dacă nu eliminaţi definitiv, cel puţin neglijaţi într-o primă aproximaţie. Pentru eliminarea informaţiilor secundare şi punerea în valoare a elementelor fundamentale şi esenţiale sunt însă necesare cunoştinţe profunde, atât teoretice cât şi practice. Modelarea este una dintre metodele folosite pentru obţinerea unor astfel de rezultate. |
Download link:
|
|
|