Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Nevoia de mentorat şi activitatea de practică pedagogică |
Autori: Ioana Călţun1, Ovidiu Călţun2 |
Afiliere: 1Liceul “Vasile Alecsandri“, Strada C. Negri nr. 50, 6600 Iasi, Judeţul Iaşi
2Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 6600 Iaşi |
Abstract: Studenţii practicanţi stagiari au nevoie de o evaluare sistematică şi de feedback asupra practicii lor la catedră. Prin evaluare de progres şi supraveghere se înţelege activitatea mentorului de practică pedagogică de evaluare a evoluţiei competenţelor studentului practicant (SP) de a organiza şi desfăşura activităţi de predare - învăţare. Mentorul de practică pedagogică (MP) trebuie să consilieze şi să ofere strategii de remediere, de îmbunătăţire şi de dezvoltare a cunoştinţelor şi deprinderilor. Asistenţa se finalizează în cele mai multe cazuri prin discuţii ale lecţiilor desfăşurate de SP şi asistate de colegi şi mentor. Aceste discuţii fixează obiectivele care trebuie urmărite de către student în viitoarea etapă de dezvoltare profesională. Lecţiile de probă este bine să fie precedate de simulări ale mediului şcolar în care se va desfăşura lecţia. Repetiţia cu public, constituit de colegi “porniţi să pună întrebări şi să facă observaţii critice”, poate scuti pe debutant de neplăcutele situaţii care pot interveni într-o situaţie didactică “reală”. |
Download link:
|
|
|