Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: O abordare inovatoare pentru predarea mai eficientă a fizicii: harta minţii
Autori: G. Maftei1, C. Kuncser2, M. Maftei3
Afiliere:

1Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic Bucureşti 2Liceul Economic “ C.C.Kiritescu” Bucureşti 3Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

Abstract:

Fizica este o disciplină de studiu care nu a atras şi nici nu atrage elevii. Aceştia au tendinţa de a o evita întrucât cere prea mult efort în comparaţie cu oportunităţile oferite în realizarea unei cariere. Cel puţin pentru ţările în curs de dezvoltare universităţile oferă în domeniul fizicii doar profesii didactice, prost plătite. De aceea, numărul absolvenţilor de licee care aleg fizica rămâne scăzut [1]. Pregătirea profesorilor este esenţială, dacă ei nu fac orele interesante pentru elevi, nu vor avea niciodată aprecieri pozitive din partea acestora. Aplicarea aproape exclusivă a metodelor tradiţionale de tip ”cretă şi vorbit” sau numai ”vorbit” a constituit principalul responsabil pentru îndepărtarea elevilor de fizică [1]. Prelegerea a rămas una dintre cele mai utilizate metode de predare, mai ales acolo unde resursele materiale, sau informaţionale sunt deficitare, iar nivelul de cunoştinţe generale ale elevilor relativ la subiectul tratat este redus. Este în general recunoscut faptul că volumul şi calitatea cunoştinţelor dobândite de elevi în astfel de cursuri tradiţionale sunt reduse.

Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi