Abstract: Ştiinţele naturii – fizica, chimia, biologia, geografia, astronomia – sunt universuri greu de cucerit, dar aceasta le face parcă şi mai interesante. Din experienţa de la catedră se observă că elevii învaţă diverse cunoştinţe, dar nu reuşesc să facă legătura cu ceea ce observă în jurul lor. Prezentarea diverselor noţiuni într-un mod practic, în ansamblu şi conectate cu experienţa cotidiană contribuie într-o mai mare măsură la buna înţelegere a ceea ce se întâmplă în jurul nostru, la o mai bună înţelegere şi aprofundare a fenomenelor şi la o maturizare intelectuală. În procesul de învăţământ este bine să folosim cât mai multe metode şi mijloace didactice: experimentul, planşele, filmele, problematizarea, demonstraţia etc. Modelarea fenomenelor fizice cu ajutorul calculatorului graţie progresului tehnic şi informaţional a făcut posibilă utilizarea acestui ca mijloc de invățământ "fascinant" pentru transmiterea de cunoştinţe elevilor. Experimentele şi lucrările de laborator virtuale în lecțiile de fizică, pe de o parte, îi ajută pe elevi în procesul de studiere şi cunoaştere complexă și aprofundată a fizicii, iar, pe de altă parte, le serveşte ca un bun exemplu al aplicaţiilor practice ale modelării științifice şi simulării cu ajutorul calculatorului a proceselor și fenomelor. Această experiență le poate fi de folos în activitate lor profesională, dar și în viața de zi cu zi. Efectuarea experimentelor virtuale realizează o bună conexiunea interdisciplinară între fizică, matematică, și informatică, lucru greu de realizat la alte discipline. |