Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Să devenim meteorologi amatori |
Autori: Sanda Aurora Loşonţi 1 , LauraIulia
Aniţa 2 |
Afiliere: 1 C.M.R. Moldova, Staţia meteorologică Iaşi
2 Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 700506 Iaşi |
Abstract: Elevii, inclusiv cei mici pot crea, pot realiza produse
inedite în toate domeniile, cu mult entuziasm. Pentru a le
stimula imaginaţia şi gândirea creatoare, pentru ai
face
să depăşească senzaţia de oboseală şi plictis prin învăţare
mecanică şi memorare, elevii ar trebui puşi mai ales la
ştiinţele naturii, în faţa fenomenelor din natură pe care să
le observe cu atenţie; să le urmărească în mod organizat,
să le cerceteze şi îndrumaţi de dascălii lor, să găsească ei
înşişi soluţii, răspunsuri la întrebări, să descopere
trăsături caracteristice, să facă comparaţii, să sesizeze
deosebiri sau însuşiri comune, iar în final să ajungă la
judecăţi independente. Cunoştinţele astfel dobândite,
necesită un efort minim de memorare, dar vor fi profunde
şi durabile. De felul în care elevii vor lua contact chiar
din clasele mici cu natura înconjurătoare şi fenomenele
ei, de cum vor fi încurajaţi să le cerceteze cu atenţie şi să
le înţeleagă, de modul în care vor fi stimulaţi să
gândească va depinde atitudinea lor, interesul sau
dezinteresul pentru ştiinţele naturii studiate pe parcursul
şcolii.
Încredinţândule
sarcini care săi
captiveze, este o
cale minunată de a atrage copii spre studiul geografiei şi
mai târziu a geofizicii.
În acest articol vom prezenta câteva instrumente
meteorologice care pot fi confecţionate cu uşurinţă de
către elevi, metode de observaţii şi măsurători, şi
înregistrarea lor. |
Download link:
|
|
|