Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Să devenim meteorologi amatori
Autori: Sanda Aurora Loşonţi 1 , LauraIulia Aniţa 2
Afiliere: 1 C.M.R. Moldova, Staţia meteorologică Iaşi 2 Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 700506 Iaşi
Abstract: Elevii, inclusiv cei mici pot crea, pot realiza produse inedite în toate domeniile, cu mult entuziasm. Pentru a le stimula imaginaţia şi gândirea creatoare, pentru ai face să depăşească senzaţia de oboseală şi plictis prin învăţare mecanică şi memorare, elevii ar trebui puşi mai ales la ştiinţele naturii, în faţa fenomenelor din natură pe care să le observe cu atenţie; să le urmărească în mod organizat, să le cerceteze şi îndrumaţi de dascălii lor, să găsească ei înşişi soluţii, răspunsuri la întrebări, să descopere trăsături caracteristice, să facă comparaţii, să sesizeze deosebiri sau însuşiri comune, iar în final să ajungă la judecăţi independente. Cunoştinţele astfel dobândite, necesită un efort minim de memorare, dar vor fi profunde şi durabile. De felul în care elevii vor lua contact chiar din clasele mici cu natura înconjurătoare şi fenomenele ei, de cum vor fi încurajaţi să le cerceteze cu atenţie şi să le înţeleagă, de modul în care vor fi stimulaţi să gândească va depinde atitudinea lor, interesul sau dezinteresul pentru ştiinţele naturii studiate pe parcursul şcolii. Încredinţândule sarcini care săi captiveze, este o cale minunată de a atrage copii spre studiul geografiei şi mai târziu a geofizicii. În acest articol vom prezenta câteva instrumente meteorologice care pot fi confecţionate cu uşurinţă de către elevi, metode de observaţii şi măsurători, şi înregistrarea lor.
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi