Abstract: Datorită transformărilor actuale din domeniul învăţământului, se impune un nou şi vast concept de instruire a cadrelor didactice, având ca finalitate profesionişti de o înaltă cultură pedagogică. În formarea cadrelor didactice, trebuie să acordăm o atenţie mai mare cunoaşterii evoluţiei tehnologiilor didactice şi a metodologiei predării-învăţării-evaluării fizicii, descoperind noi metode, inspirându-ne chiar din emisiunile de divertisment, difuzate la canalele TV. Metodele de predare-învăţare-evaluare, au apărut o dată cu constituirea fizicii ca obiect de studiu în şcoala organizată de stat şi oferă o ocazie benefică de organizare pedagogică a unei învăţări temeinice cu un pronunţat caracter activ. Metodele active, în funcţie de dezvoltarea elevului, îl determină pe acesta sa participe activ la elaborarea cunoştinţelor, dezvoltându-si astfel iniţiativa sa creatoare, nemaifiind pasiv în cadrul lecţiilor. Activitatea care se manifestă în metodele active constituie o iniţiativă personală, creativitate şi descoperire. Emisiunile de divertisment, difuzate la canalele TV, pot constitui surse de inspiraţie pentru realizarea unor metode active, metode utilizate cu succes în cadrul orelor de fizică. |