Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Testul de diagnostic – o metodă de măsură a evoluţiei elevului |
Autori: Geani Gabriel Darie 1 , Ovidiu Florin Călţun 2 |
Afiliere: 1 Liceul Teoretic “Mihai Eminescu“, Strada M. Eminescu nr. 1, Bârlad, Judeţul Vaslui
2 Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 700506 Iaşi |
Abstract: Viaţa şcolii stă sub semnul valorii şi valorizării.
Nimic din ceea ce se petrece în acest spaţiu nu scapă
exerciţiului axiologic de atribuire a unor valori. Cum
acţiunea didactică este premeditată şi vizează atingerea
unor scopuri, este firesc ca, la un moment dat să se
verifice atingere acestor scopuri.
Evaluarea trebuie concepută nu numai ca un
control al cunoştinţelor sau ca mijloc de măsurare
obiectivă, ci şi ca o cale de perfecţionare, ce presupune o
strategie globală asupra formării. Operaţia de evaluare nu
este o etapă supraadăugată ori suprapusă procesului de
învăţare, ci constituie un act integrat activităţii
pedagogice. Evaluarea constituie o ocazie de validare a
justeţii secvenţelor educative, a componentelor procesului
didactic şi un mijloc de delimitare, fixare şi intervenţie
asupra conţinuturilor şi obiectivelor educaţionale. |
Download link:
|
|
|