Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Utilizarea calculatorului în studiul capitolului “Elemente de fizică cuantică” |
Autori: Georgel Arhire1, Valentina Fediuc2 |
Afiliere: 1Liceul ind. “Tehnoton”, 2Grupul Şc.Industrial “Victoria”, 6600 Iaşi |
Abstract: Învăţarea formativă şi temeinică, invocată tot mai mult în prezent, impune profesorului elaborarea unor strategii didactice care să permită, în timpul relativ mic acordat prin planul de învăţământ obiectului fizică, obţinerea unor performanţe solicitate de obiectivele cuprinse în programele şcolare şi sprijinite de conţinutul manualelor alternative, care au început să abunde. Completarea activităţii de predare – învăţare, prin implementarea calculatorului în lecţie, conduce la rezultate evidente, dacă ţinem cont de capacitatea acestuia de a furniza fără greşeală şi într-o formă estetică, a unui volum mare de informaţii stocate, organizate şi validate, expuse pe căi video, audio, prin utilizarea modelării animate, cu posibilităţi de prelucrare în diverse modalităţi şi cu mare viteză, trasarea unor grafice care să permită formularea unor concluzii şi a generalizării rezultatelor. Calculatorul poate juca rolul de mediator între strategiile de predare – învăţare elaborate de către profesor şi aşteptările, posibilităţile şi ritmul propriu de lucru al fiecărui subiect supus educaţiei (elev). |
Download link:
|
|
|