Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Utilizarea metodei constructiviste în predarea fizicii
Autori: Ana Maria Dițu, Laura- Iulia Aniţa
Afiliere: Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Facultatea de Fizică, 700506 Iaşi
Abstract: Teoria învăţării în cazul modelului constructivist afirmă că oamenii își construiesc propria cunoaștere pe baza experienței și a reflecției asupra acestei experiențe . Cunoștințele noi sunt reinterpretate prin prisma experienţelor și ideilor anterioare, determinând modificarea convingerilor pe care le avem sau ignorarea informației noi, în cazul în care o considerăm irelevantă. În școală, abordarea constructivistă a învățării înseamnă utilizarea unor tehnici active ( experimente, rezolvarea de probleme întâlnite în viața de zi cu zi) care să conducă la crearea de noi cunoștințe. Profesorul află concepțiile preexistente pe care le au elevii referitoare la tema studiată și ghidează activitățile de învățare ale elevilor, pe baza cărora se construiesc noile cunoștințe. Rolul profesorului este de a furniza instrumente ale cunoașterii cum ar fi : activități de rezolvare de probleme, activități de investigare și efectuare de experimente pe baza cărora elevii pot formula și testa idei proprii, pot realiza conexiuni și trage concluzii din datele observate, pot să-și dezvolte cunoașterea într-un mediu de învățare bazat pe colaborare. Astfel, rolul profesorului în instruirea constructivistă este de a-i ajuta pe elevii să își construiască cunoașterea, nu doar să reproducă o serie de fapte. Prin intermediul unui mediu de învățare bine planificat, elevii învață „cum să învețe".
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi