Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Fizica şi reforma curriculară. Consecinţele acestor decizii în cazul Liceului „Radu Cernătescu” Iaşi Fizica ...
Autori: Bojoga Cristinela1, Ovidiu Călţun2
Afiliere: 1Liceul „Radu Cernătescu” Iaşi 2Facultatea de Fizică, Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi
Abstract: Termenul de curriculum este consemnat pentru prima dată in documentele universităţilor din Leiden (1582) şi Glasgow (1633). Prima lucrare lexicografică în care apare este \"The Oxford English Dictionary \" (OED), iar înţelesul care i se conferă este cel de \"curs obligatoriu de studiu sau de instruire, susţinut intr-o şcoala sau o universitate\".În lucrarea sa „Teoria curriculumului”, Carmen Creţu [1] vorbeşte despre „curriculum” ca despre un concept central pentru teoria educaţiei. Provenit din limba latină, el înseamnă cale spre, drum. Astăzi, prin curriculum se înţelege ansamblul experienţelor de învăţare pe care instituţia şcolară le oferă tinerilor, cu scopul de a-i sprijini în descoperirea şi valorificarea maximă a propriilor disponibilităţi. În sens larg, curriculumul defineşte sistemul de procese decizionale, manageriale sau de monitorizare care precedă, însoţesc şi urmează proiectarea, elaborarea, implementarea, evaluarea şi revizuirea permanentă şi dinamică a setului de experienţe de învăţare oferite în şcoală. În sens restrâns, curriculumul desemnează şi ansamblul documentelor de tip reglator în cadrul cărora se consemnează experienţele de învăţare.
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi