Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Lecţiile de recapitulare finală şi dimensiunea ludică a învăţării în predarea fizicii în gimnaziu |
Autori: Cristina Carmen Brînză |
Afiliere: Liceul Teoretic “Al. I. Cuza”Iaşi |
Abstract: Problema centrală a celor implicaţi în procesul instructiv – educativ este promovarea unei învăţări eficiente,
utilizând cele mai adecvate metode de predare-învăţare şi tipuri de activităţi didactice. Procesul instructiv – educativ
presupune ca alături de elev să se afle profesorul sau educatorul care are rolul de a selecta, planifica şi organiza conţinuturile
care trebuie învăţate, scopul final al acestuia fiind de a-l învăţa pe discipolul său să înveţe.
În acest context, fizica are, printre altele, şi scopul de a forma priceperi şi deprinderi, rolul profesorului fiind nu
doar de a transmite cunoştinţe ci şi de ai pregati pentru viaţă pe elevii săi. La sfârşitul anului şcolar se realizează de obicei
lecţii de sinteză, de recapitulare a conţinuturilor predate în anul respectiv. Lucrarea de faţă îşi propune abordarea unei astfel
de lecţii din perspectiva învăţării ludice, a învăţării prin joc, care poate fi utilizată cu succes la clasele de gimnaziu la
recapitularea finală. Tema aleasă - ceasul solar - presupune integrarea cunoştinţelor dobândite la fizică în clasa a VI-a, în
lecţiile despre măsurarea timpului, studiul magneţilor, propagarea luminii şi formarea umbrei şi a penumbrei. |
Download link:
|
|
|