Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Modele utilizate pentru tema interdisciplinară “Generarea şi conducerea potenţialului de acţiune” |
Autori: Tatiana Agheorghiesei |
Afiliere: Grup Şcolar „Dumitru Mangeron”, B–dul Poitiers nr. 41, Iaşi |
Abstract: În mod tradiţional lecţiile de fizică au ca scop demonstrarea unor legi sau fenomene fizice. Exemplele de cele mai multe ori sunt cantitative şi analiza datelor experimentale poate conduce la înţelegerea fenomenelor. Deseori se presupune că activităţile practice vor conduce elevii la înţelegerea naturii măsurărilor. Cercetările pedagogice demonstrează că elevii dobândesc deprinderi “mecaniciste” (calculul mediei, erorile şi interpolări liniare), dar demonstrează o înţelegere greşită a naturii ştiinţifice a experimentului de fizică. Ei nu înţeleg noţiunea de incertitudine şi nu conştientizează necesitatea unei analize statistice a datelor experimentale. Unii cercetători (Psillos) au demonstrat că elevii au deseori idei greşite cu privire la măsurări foarte depărtate de accpţia ştiinţifică. Mulţi consideră că o singură măsurătoare conduce la valoarea exactă a mărimii, puţini considerând că măsurarea conduce la o valoare aproximativă. |
Download link:
|
|
|