Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Învăţarea prin redescoperire şi cooperare în predarea fizicii |
Autori: Cristina Carmen Brînză |
Afiliere: Liceul Teoretic “Al. I. Cuza”Iaşi |
Abstract: Învăţarea prin redescoperire este un mod de abordare a învăţării în care elevii sunt puşi în situaţia de a regăsi
diferite legi, principii, mecanisme de funcţionare, etc. prin activitate proprie, independentă sau semindependentă. Este o
metodă care face trecerea de la învăţarea reproductivă la învăţarea creativă. Ideea centrală de la care se pleacă în învăţarea
prin redescoperire este de a stabili ce este necesar să se dea elevului „de-a gata” şi ce trebuie să decopere el însuşi,
independent sau cu o îndrumare minimă din partea profesorului. Învăţarea prin cooperare este o strategie de instruire, în
cadrul căreia elevii organizaţi în grupe mici lucrează împreună pentru a atinge un obiectiv comun. Scopul învăţării prin
cooperare este acela ca elevii să aplice şi să sintetizeze cunoştinţele în moduri variate şi complexe.
În prezenta lucrare este prezentat modul de abordare a unei teme legate de istoria mecanismelor utilizate în
antichitate – fântâna lui Heron şi dispozitive utilizate la diferite temple - mecanisme a căror funcţionare presupun cunoştinţe
de mecanica şi statica fluidelor. |
Download link:
|
|
|