Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: O strategie didactică în procesul de predare-învăţare a unităţii de conţinut “Osciloscopul catodic”
Autori: Mariana Momanu1,Ciprian Ciubotariu2
Afiliere: 1Facultatea de Filosofie, Catedra de Pedagogie, Universitatea "Al. I. Cuza", Blvd. Copou (Carol I) 11, RO-6600 Iaşi, 2Romania,Facultatea de Informatică, Universitatea "Al. I. Cuza", Str. General Berthelot
Abstract: În lucrarea prezentă propunem o strategie didactică posibilă de abordare a unităţii de conţinut ―Osciloscopul catodic‖, strategie care îmbină calităţile formative ale unor metode tradiţionale (expunerea şi conversatia euristică, exerciţiul didactic) cu cele ale metodelor moderne, vizând dezvoltarea spiritului critic şi a creativităţii (problematizare, studiu de caz, brainstorming etc). Strategia propusă antrenează elevul/studentul în testarea operaţionalităţii noilor cunoştinţe, în sesizarea limitelor procesului de cunoaştere [1] şi nu este centrată exclusiv pe expunere. Ea permite testarea ―cunoştinţelor prealabile‖ ale elevului/studentului şi comunicarea eficientă a noilor noţiuni. Lucrarea evidenţiază corelaţia, competiţia şi alternanţa metodă-procedeu în realizarea procesului de predare-învăţare a temei alese. Rezolvarea completă a temei se realizează printr-un şir de expuneri parţiale în alternanţă cu alte metode de învăţământ. Timpul alocat temei este de 50 minute.
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi