Facultatea de Fizică Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
|
Titlu: Tehnologii moderne în evaluare la disciplina fizică |
Autori: Teodora Iuteş Petrescu1, Nicolae Iuteş Petrescu2 |
Afiliere: 1Liceul Teoretic Nichita Stănescu, Ploieşti
2Colegiul Naţional Mihai Viteazul Ploieşti, Grup Şc. Adm. şi de Serv. V. Slăvescu Ploieşti |
Abstract: În cadrul culturii educaţionale, conceptul de
evaluare cunoaşte în societatea contemporană o mulţime de
valenţe, utilizări şi actualizări. Funcţie de contextul în care
se doreşte a fi operaţionalizată şi de utilizatorul căruia i se
adresează cu precădere, definiţia evaluării este utilă în
măsura în care răspunde nevoii de deschidere a câmpului
cunoaşterii specifice domeniului. Ne vom referi la evaluare
ca fiind examinarea ca activitate de cercetare / investigare a
cunoştinţelor elevilor, ce realizează verificarea/controlul
adică constatarea existenţei volumului, corectitudinii şi
gradului de stăpânire a unor cunoştinţe, capacităţi,
facilitând pe această bază aprecierea calitativă sau
cantitativă a acestora. Aprecierea sau evaluarea utilizează
măsurătorile dar merge mai departe implicând o judecată
de valoare. Teoria evaluării reprezintă un sistem de
concepţii, principii şi tehnici referitoare la măsurarea şi
aprecierea rezultatelor şcolare şi a procesului didactic. |
Download link:
|
|
|