Revista Ştiinţifica "V. Adamachi"
Acasă | Scop | Colegiul de redacţie | Informaţii pentru autori | Numărul curent | Arhiva | Căutări
Facultatea de Fizică
Facultatea de Fizică
Universitatea "Al.I.Cuza" Iaşi
Universitatea
Titlu: Testul de diagnostic – o metodă de măsură a evoluţiei elevului
Autori: Geani Gabriel Darie 1 , Ovidiu Florin Călţun 2
Afiliere: 1 Liceul Teoretic “Mihai Eminescu“, Strada M. Eminescu nr. 1, Bârlad, Judeţul Vaslui 2 Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Fizică, 700506 Iaşi
Abstract: Viaţa şcolii stă sub semnul valorii şi valorizării. Nimic din ceea ce se petrece în acest spaţiu nu scapă exerciţiului axiologic de atribuire a unor valori. Cum acţiunea didactică este premeditată şi vizează atingerea unor scopuri, este firesc ca, la un moment dat să se verifice atingere acestor scopuri. Evaluarea trebuie concepută nu numai ca un control al cunoştinţelor sau ca mijloc de măsurare obiectivă, ci şi ca o cale de perfecţionare, ce presupune o strategie globală asupra formării. Operaţia de evaluare nu este o etapă supraadăugată ori suprapusă procesului de învăţare, ci constituie un act integrat activităţii pedagogice. Evaluarea constituie o ocazie de validare a justeţii secvenţelor educative, a componentelor procesului didactic şi un mijloc de delimitare, fixare şi intervenţie asupra conţinuturilor şi obiectivelor educaţionale.
Download link:

Caută
Titlu:
Autor:
Revista V. Adamachi